טיפ נהיגה קיץ 2018 וחגירה נכונה של ילדים

הסחות הדעת בקיץ

בתקופת הקיץ עלינו להגביר את הערנות ולשמור יותר על קור רוח בכבישים במיוחד.
עם הגעת הקיץ אנחנו פוגשים בארץ את החמסין המטורף שגורם לנו גם לעייפות יתרה בנהיגה, נסיעות מרובות יותר, חוסר סבלנות, הבדלי טמפרטורות ברכב והחוץ שגורמים לכאבי ראש מידי פעם ועוד.
כמו הכל מצב תמיד כדאי לחשוב קדימה ולתכנן את הנסיעות, החניות ואפילו זמני הנסיעה והעצירה.
עדיף לנסוע בזמני היותר קרירים של הבוקר או אחרי הצהריים, לחנות בצל ואם אפשרי להגיע למקום הבילוי בזמנים פחות עמוסים כדי למנוע לחץ מיותר שיכול להתבטא בכביש בנהיגה פזיזה וכדומה.

חופשת הקיץ

בימים אלו התחילו הילדים את חופשת הקיץ, חלקם עדיין במסגרות וחלקם חופשיים ומשחקים בקרבת כבישים וחניונים.
יש לקחת בחשבון את הסכנות העורבות לנו בכל אזור מגורים, ליד פארקים ובערים.
לילדים שלנו יש שיקול דעת שונה שכזה מגיע להחלטות בכבישים ולצערנו ישנם המון מקרים של התפרצויות לכבישים על מעברי חציה, בין רכבים בחניה ובנתיבי הנסיעה שלנו, היו ערניים במיוחד בזמן החופש הגדול.

טיפים לקיץ

  • שתיה מרובה.
  • הפסקות למנוחה.
  • רכב נקי ומסודר - יותר נעים ובטוח להיות בו.
  • תדאגו לתקינות הצמיגים, לחצי אויר בגלגלים ומזגן תקין.
  • משקפי שמש מונעות סנוור.
  • אל תנהגו עם כפכפים או סנדלים - הם יכולים להיתקע בדוושות.
  • אל תנהגו יחפים - הרגל יכולה להחליק מהדוושה.
  • החוק מחייב - כל נוסע ברכב בכל נסיעה, ובכל מרחק, כל הנוסעים ברכב חייבים להיות חגורים במושב בטיחות, בבוסטר או בחגורת בטיחות בהתאם לממדי גופו.

שימוש נכון במושבי בטיחות מפחית בכ- 70% את שיעור תמותת הילדים והפגיעות החמורות בתאונות ברכב.

אופן חגירת ילדים

נתונים לבחירת מושב המושב המתאים למה לשבת ככה?
החוק המלצות בטיחות לחיים
נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה עד גיל שנתיים -מושב בטיחות לתינוקות (סל קל)
-מושב בטיחות משולב נגד כיוון הנסיעה
בישיבה עם הפנים לכיוון הנסיעה קיימת סכנת היפגעות קשה בתאונה בגלל היזרקות הראש והגוף קדימה. מושב בטיחות המותקן נגד כיוון הנסיעה מספק הגנה מרבית לראש ולגוף. מושב הבטיחות סופג את עוצמת המכה ומונע היזרקות של הראש והגוף קדימה, ובכך מפחית את עוצמת הפגיעה.
עם כיוון הנסיעה עד גיל 3 וניתן גם אחרי עד 18 ק"ג לפחות -מושב בטיחות משולב עם כיוון הנסיעה. -מושב בטיחות עם כיוון הנסיעה. -בוסטר עם רצועות פנימיות. בזמן תאונה מתמודד הגוף עם כוח רב חלוקת האנרגיה על פני מספר נקודות אחיזה בגוף, מפחיתה את חומרת הפכיעה.
מושב מגביה עד גיל 8 עד גובה 1.45 מ' -מושב מגביה עם גב.

חגורת הבטיחות אינה מתאימה למידותיו של הילד.

ישיבה במושב מגביה מתאימה את חגורת הבטיחות כל שתהייה ממוקמת על אגן הירכיים ובמרכז בית החזה ובכך מופחת הנזק בזמן תאונה.

-מושב מגביה ללא גב.

חגורת הבטיחות אינה מתאימה למידותיו של הילד. ישיבה במושב מגביה מתאימה את חגורת הבטיחות כל שתהייה ממוקמת על אגן הירכיים ובמרכז בית החזה ובכך מופחת הנזק בזמן תאונה.
חגורת בטיחות כל נוסע ברכב כל ילד שעבר את מבחן 5 המדדים -חגורת בטיחות במושב האחורי חגורת הבטיחות היא הגורם המשמעותי ביותר להפחתת היפגעות בזמן תאונת דרכים.

נגד כיוון הנסיעה

עפ"י תקנת התעבורה 83 א' חובה להושיב תינוק נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה (לפי מחקרים בארה"ב אפילו עד גיל שנתיים). כמו כן, חל איסור להושיב תינוק/פעוט מול כרית אוויר פעילה.
הסיבה להושבת הילד נגד כיוון הנסיעה היא בגלל, שבעת בלימת הרכב, גוף הילד נע במהירות רבה לעבר כיוון נסיעת הרכב והוא זה שסופג את מרב האנרגיה המופעלת בעת הבלימה, באמצעות הרתמות איתן הוא חגור. מאחר והמבנה הפיסיולוגי של התינוק/פעוט אינו מפותח מספיק, גופו יתקשה לספוג את האנרגיה המופעלת עליו והתוצאות עלולות להיות חמורות ואף קטלניות. לעומת זאת, בעת ישיבה כנגד כיוון הנסיעה, גוף הילד נבלם על ידי גב המושב הבטיחות, ובכך מעניק לו שטח פנים גדול יותר לספיגת האנרגיה.

מתי לעבור מבוסטר לחגורת בטיחות?

חמישה תנאים חייבים להתקיים עבור ילד/ה, שפטור מחובת ישיבה בבוסטר על פי חוק, כדי שיוכל לנסוע בבטיחות בשימוש בחגורת הבטיחות בלבד:

  • הילד חייב לשבת כשגבו צמוד למשענת מושב הרכב.
  • הברכיים חייבות להיות מקופלות לרצפה, בקצה מושב הרכב.
  • חגורת הבטיחות מונחת על אגן הירכיים, מתחת לבטן הרכה.
  • חגורת הכתף מונחת במרכז הכתף ובית החזה.
  • הילד יושב זקוף ואינו מחליק ממושבו במהלך כל הנסיעה.

*אם תנאי אחד (או יותר) אינו מסוגל להתקיים, חובה להשאיר את הילד/ה בבוסטר ( רצוי בוסטר גב) עד שיעמוד בכל התנאים.

מתי אפשר לעגן מושב בטיחות ישירות לרכב?

  • כאשר יש ברכב לולאות עגינה.
  • נמצאות ברכבים החל משנת 2002.
  • נמצאות במושב האחורי באזור החיבור בין המשענת לספסל הישיבה.
  • מומלץ לבדוק ידנית או/ו בחוברת הרכב.
  • כאשר יש ווים יעודים לכך המושב הבטיחות או בבסיס המושב.

שיטות עגינה

ISOFIX

  • השיטה המקובלת במושבי הבטיחות מאירופה.
  • שני ווים קשיחים המחוברים למושב (הם חלק מהמושב עצמו).
  • לאחר חיבור המושב בשיטה זו, לא נדרשת פעולה נוספת.

TATHER

  • השיטה המקובלת במושבי בטיחות מארה"ב.
  • רצועות גמישות המחוברות בצד אחד למושב הבטיחות ובצד שני יש להן וו ייעודי.
  • לאחר חיבור המושב בשיטה זו, יש לבצע מתיחה של הרצועה על מנת שהמושב לא יזוז ממקומו.

LATCH

  • רצועה המחוברת בצד אחד לגב המושב ובצידה השני וו ייעודי לעגינה.
  • יש לחבר את הוו אל לולאות עיגון נוספת השלדת הרכב.
  • את מיקום הלולאה ( המשתנה מרכב לרכב ואינו קיים בכולם) יש לזהות בעזרת ספר הרכב.
  • לרוב הלולאה ממוקמת מאחורי מושב הנוסע האחורי.

תינוק ברכב

הרכב בקיץ מגיע לטמפרטורות גבוהות מאוד למעלה מ- 70 מעלות צלסיוס!
היום יש המון שיטות וטכנולוגיות שיתזכרו אותנו שלא נשכח את התינוק ברכב - עדיף להשקיע קצת ולהשתמש בכל האמצעים שיעזרו לנו כדי שלא נשלם על זה אחר כך...

בברכת קיץ מהנה ובטוח בדרכים!
נשמח לעמוד לרשותכם בכל עניין מקצועי בנושאים לפי בקשתכם.
בברכת נסיעה נעימה והגעה בטוחה!
קציני בטיחות בתעבורה
לופו ניהול ציי רכב

סגור לתגובות.