טיפ ישיבה נכונה ברכב

חשיבות ישיבה נכונה ברכב

נהיגה נכונה מתחילה בישיבה נכונה בכיסא הנהג. פעמים רבות אנחנו נתקלים בנהגים שבקושי רואים את הדרך לפניהם אם בגלל שמושב הנהג רחוק מידי מההגה או שהנהג נמצא קרוב מידי להגה ומגביל את עצמו מבחינת יכולת התגובה. נהיגה נכונה היא נהיגה הלוקחת בחשבון שנהיגה ברכב יכולה להוביל למקרי חירום בהם אנו נזדקק לכל היכולות שלנו כנהגים. וזה אומר בעיקר מהירות תגובה וחופש תנועה מקסימלי. אפילו במקרה של תאונה, פתיחה של כרית אוויר יכולה לפצוע ואף להרוג אותנו במידה ולא נשב כמו שצריך.

10 שלבים לישיבה נכונה 

זמן נדרש: דקה 1

אז – איך יושבים נכון ברכב?

  1. הישיבה

    בעת הישיבה, מכניסים את הישבן עמוק בתוך הכיסא ולאחר מכן מיישרים את הגב כך שיכנס אל תוך המשענת. זו אגב צריכה להיות בזווית של כ-100 מעלות.

  2. ההגה

    להגה יש כיוון למעלה ולמטה ולחלק הרכבים גם פנימה והחוצה, במידה ויש כיוון מרחק מומלץ לקרבו אליכם ככל שניתן ורק אחר כך להתקרב עם הכיסא.

  3. לוח המחוונים

    ההגה צריך להיות בגובה כזה שחלקו העליון לא יסתיר לנו את לוח המחוונים (נמוך מידיי) או את השמשה (גבוה מידיי). דרך ההגה אמורים לראות את מרבית לוח השעונים.

  4. גובה הכיסא

    את גובה הכיסא יש לכוון על ידי הידית בצד המושב, כך שהראש לא יגע בגג ומצד שני שלא נשב נמוך מידיי. אמצעי נוסף, לוודא שסך השמש במצבו הפתוח יסתיר לנו כמה שפחות את שדה הראייה.

  5. מרחק הכיסא

    את מרחק הכיסא נכוון על ידי הידית שלפני המושב, נלחץ ברגל שמאל על דוושת הקלאץ’ ברכב ידני או הבלם ברכב אוטומטי עד הסוף כך שהברך תישאר כפופה ולא נעולה. ברך נעולה עלולה לגרום לנזקים ישירים בגב ובאגן בעת תאונה.

  6. משענת הכיסא

    משענת הכיסא ניתן לכוון עם הגלגלת או הידית שבצדה, מניחים את שורש כף היד על הקצה העליון של ההגה (שעה 12). במצב זה, הזרועות יהיו עם כיפוף בזמן הנהיגה ויאפשרו תמרון קל יותר והפחתת עומס מהשרירים.

  7. משענת הראש

    למשענת הראש גם כן תפקיד בטיחותי ממעלה ראשונה. הקפידו שחלקו המרכזי ביותר יהיה קרוב ככל שניתן לראשכם וכך תמנע תזוזת יתר שלו במקרה תאונת חזית – אחור (צליפת שוט).

  8. הרגליים

    לאחר מכן, נניח את רגל שמאל על המדרס המיועד לכך בדופן השמאלית כך שתתמוך בנהג בעת הנהיגה.

  9. חגורת הבטיחות

    לא פחות חשובה חגורת הבטיחות. הקפידו שתעבור דרך מרכז הכתף ואם צריך, במרבית המכוניות כיום ניתן לכוון את הגובהה. בפלג הגוף התחתון, שתמוקם על האגן ולא על הבטן.

  10. אחיזת ההגה

    אחיזת הגה נכונה תהיה בשעה 3 ו- 9 כשהאגודלים מכוונים למקומות שיועדו להם.ישיבה נכונה ברכב - אחיזת הגה נכונה

בברכת נסיעה נעימה והגעה בטוחה!
נשמח לעמוד לרשותכם בכל עניין מקצועי ולהרחיב בנושאים לפי בקשתכם.
קציני בטיחות בתעבורה
לופו ניהול ציי רכב

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים שקשורים למאמר שקראתם "טיפ ישיבה נכונה ברכב":

לחיפוש מאמרים ומידע נוסף: