שירותי קצין בטיחות בתעבורה

העסיקו קצין בטיחות בתעבורה מטעם לופו, ותיהנו משירותי קצין בטיחות בתעבורה שמותאם לכם במיוחד.

למידע נוסף פנו אלינו לטלפון 052-5000-850, או דרך טופס צור קשר באתר, נשמח לעמוד לשירותכם.

מהם תפקידיו של קצין בטיחות בתעבורה על פי החוק, ומה הם שירותי קצין בטיחות בתעבורה שאינם מחויבים על פי חוק אך מומלצים וניתנים על ידינו בלופו.

שירותי קצין בטיחות בתעבורה המחוייבים על פי חוק

שירותי קצין בטיחות בתעבורה מעוגנים בחוק בתקנה 585 בפרק י` של תקנות התעבורה.

תקנה זו מבהירה כי “תפקידיו של קצין הבטיחות בתעבורה הם להנהיג, ליזום ולהפעיל סדרי בטיחות להפעלת כלי רכב ונהגים במקום עבודתו, שלגביהם ניתן לו אישור עפ”י תקנה 580 (א) 581 או 583.”

כמו כן, תקנה 585 מפרטת מספר הוראות שעל קצין בטיחות בתעבורה למלא במסגרת השירותים שהוא מספק לחברה/ארגון/עסק

  • לדאוג לתקינות כלי הרכב השונים שבבעלות החברה או המופעלים על ידה בקביעות, ולפקח עליהם.
  • לפקח כי הנוהגים בכלי הרכב של החברה, יקיימו את ההוראות וכללי הבטיחות המפורטים בתקנה.
  • לקבוע ולהסדיר את סדרי בטיחות התנועה בשטח החברה.
  • לחקור תאונות, להסיק מסקנות למניעתן בעתיד, ולפעול ליישום מסקנות אלו.
  • לנהל רישומים שישקפו את סדרי הבטיחות שהונהגו בחברה.
  • לבצע פעולות של חינוך, הסברה והדרכה באשר לאחזקה תקינה של כלי הרכב ונהיגה עפ”י תקנות התעבורה וכללי הזהירות.

אתר משרד התחבורה מפרט אודות שירותי קצין בטיחות בתעבורה – תפקידיו וסמכויותיו. כל אלה נוגעים לתקינות כלי הרכב, תרבות הנהיגה והסדרת סדרי בטיחות התנועה בשטח העסק.

בלופו תקבלו יותר!!

שירותי קצין בטיחות בתעבורה על פי לופו

קצין בתעבורה מטעם לופו ניהול ציי רכב מחויב לעמוד בכל הוראות החוק – אך זו רק המנה הבסיסית שהוא יספק לחברה המעסיקה אותו.

הטעם העיקרי הוא בתוספות המגיעות לעסק שמעסיק קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ מלופו.

ניתן לראות כי שירותי קצין בטיחות בתעבורה על פי החוק מתייחסים לתקינות הרכבים, להדרכת הנהגים, להפנמת תרבות נהיגה ולקביעה ותפעול של סדרי התנועה.

קצין הבטיחות מטעם לופו יבצע את דרישות החוק, אך יעניק ערך מוסף הרבה מעבר לחוק.

שרותי קצין בטיחות בתעבורה מטעם לופו מספקים פתרונות מתקדמים לניהול צי הרכב, הכוללים:

  • ביצוע תחשיבים כלכליים – כחברה לניהול ציי רכב, אנו דואגים שלקוחותינו יחזיקו בצי הרכב הטוב והרווחי ביותר.
    קצין הבטיחות בתעבורה מטעמנו ייעץ לחברה איזה רכבים כדאי לרכוש, איזה להשכיר ואיזה עסקאות ליסינג כדאי לבצע.
  • בניית צי רכב אופטימלי – בהמשך לייעוץ, קצין הבטיחות יסייע גם בתהליך בניית צי הרכב בפועל, בהתאם לצרכי החברה.
  • ניהול ע”י תוכנה מתקדמת – קציני הבטיחות בתעבורה מטעם לופו מנהלים את ציי הרכב של הלקוחות בעזרת תוכנה מתקדמת לניהול ציי רכב.
  • ביצוע הסכמי דלק/ביטוח/תיקונים – קציני הבטיחות אחראים גם על התקשרות החברה בהסכמי דלק/ביטוח/תיקונים עם הגופים המובילים בתחומם, במחירים המשתלמים ביותר.

העסיקו קצין בטיחות בתעבורה מטעם לופו, ותיהנו מ-שרותי קצין בטיחות בתעבורה שמותאם לכם במיוחד.

דברים נוספים שחשוב (מאוד) לדעת:

לשירותי קצין בטיחות בתעבורה ולמידע נוסף פנו אלינו לטלפון 052-5000-850, או דרך טופס צור קשר באתר, נשמח לעמוד לשירותכם.

שאלות ותשובות

מי חייב להעסיק קצין בטיחות בתעבורה?

כל ארגון המנהל מספר כלי רכב מעבר לכתב הכמויות המוגדר בתקנה, ברכבים עד 3.5 טון החל מ 40 כלי רכב, ברכבים מעל 3.5 טון החל מ 20 כלי רכב ומשאיות מעל 10 טון החל מהרכב הראשון. הפיקוח יכול להתבצע כם במיקור חוץ.

כמה רכבים מחייבים קצין בטיחות?

ברכבים פרטיים החל מ 40 כלי רכב בבעלות/השכרה או ליסינג.

מי חייב ברישיון מוביל?

כל משאית מעל 10 טון חייב ברשיון מוביל ובדיקה חודשית של קצין בטיחות בתעבורה.

מה ההבדל בין קצין בטיחות בתעבורה לעוזר קצין בטיחות בתעבורה?

קצין בטיחות בתעבורה מוגדר בכתב מינוי על הארגון בו הוא מבצע פיקוח על הרכבים והנהגים. לעוזר קצין בטיחות בתעבורה אין אחריות פלילית או מקצועית בחוק ואינו מחוייב בהסמכה.

מהי תקנה 585?

תקנה 585 או “נוהל 14” הינו בדיקה של קצין הבטיחות בתעבורה על רשיונות הנהיגה של נהגים המפעל/חברה בו הוא מפקח עליהם. לקריאה נוספת על תקנה 585 לחצו כאן.

מהי תקנה 580?

תקנה 580 מתייחס להוראות החובה של העסקת קצין בטיחות בתעבורה בחברה שמחוייבת על פי מספר כלי הרכב וסוגיהים. לקריאה נוספת אודות תקנה 580 לחצו כאן.

מהי תקנה 581?

תקנה 581 מספקת הוראת דווח על קליטה ו/או סיום העסקה ופיקוח של קצין בטיחות בתעבורה על רכבי/נהגי החברה. לקריאה נוספת אודות תקנה 581 לחצו כאן.

מהי תקנה 579?

תקנה 579 היא תקנה המפרטת את ההגדרה של מי מחוייב בפיקוח של קצין בטיחות בתעבורה, מאיזה כמות כלי רכב לפי סוגיהם ומה ההגדרות הכלליות של התקנות העוסקות בנדון. לקריאה נוספת אודות תקנה 579 לחצו כאן.

לופו ניהול ציי רכב בע”מ הינה בין החברות הוותיקות בישראל לניהול ציי רכב והצבת קציני בטיחות בתעבורה במיקור חוץ.

אנו מספקים מגוון שירותים החל מניהול ציי רכב ועד שירותי ייעוץ והשמה לפי הצורך, לנו ניסיון רב בהכנת חוזי עבודה מול ספקי חוץ, כגון: חברות דלק, מוסכים, חברות ליסינג והשכרה, חברות הביטוח ועוד.

הידע והניסיון הרב שצברנו יתרמו להוזלת העלויות בארגון שלכם מצד אחד, ומהצד השני יתרמו לייעול מערך הרכב בארגונכם, לכן בין אם אתם מגייסים קצין בטיחות בתעבורה על פי הדרישה בחוק, ובין אם אתם מגייסים קצין בטיחות לצורך שיפור מערך הרכב בארגונכם, תוכלו לפנות אלינו ונשמח לפרט אודות האפשרויות העומדות לרשותכם.

שירותי קצין בטיחות בתעבורה, שרותי קצין בטיחות בתעבורה

תחומי אחריות של קצין בטיחות בתעבורה

קצין הבטיחות בתעבורה בארגון אמון על כל הנושאים הבטיחותיים סביב צי הרכבים בהתאם לדרישות המחוקק, החל מבדיקות תוקף רישיונות נהיגה, החתמה על הצהרות בריאות, מעקב רישיונות נהיגה של מחזיקי הרכבים ובני משפחתם, ביקורות רכבים, הדרכות, טיפול בנוהל 6, נוהל 14 והסבות דוחות.

כחלק טבעי מניהול צי הרכבים וניהול כרטסות נהגים ורכבים המידע הרלוונטי מועבר למנהלי הארגון ממסד הנתונים של קצין הבטיחות בתעבורה, כגון מי נוסע על איזה רכב, מתי בוצע טיפול, ניהול נזקים ופרטים כלליים.

ספקים ומחזיקי רכב חברה כאחד יודעים שיש בר סמכה שאחראי על כלל תחומי הרכב בחברה וכל אסקלציה, תקלה חריגה, בעיית שירות או חיוב שגויי מפוקח על ידי הגורם המטפל בהנחייתו של קצין הבטיחות בתעבורה.

כבר בתחילת תפקידו , קצין הבטיחות בתעבורה נרשם במשרד התחבורה ומונפק לו כתב מינוי ייעודי לחברה שבו הוא מתחיל לעבוד עם פרטיו ופרטי החברה, בהפסקת עבודתו חובה לבטל כתב מינוי זה מול גף קציני בטיחות בתעבורה.

יתרונות השימוש בשירותי קצין בטיחות בתעבורה

שירות קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ נועדו תחילה (במקור) לחברות שאינן מחויבות על פי חוק בהשמת קצין בטיחות בתעבורה במשרה מלאה, חברות אלו התקשו בגיוס קצין בטיחות בתעבורה במשרה חלקית, שהרי קצין הבטיחות מעוניין לעבוד במשרה מלאה ולקבל שכר מלאה עבור שירותיו, והחברה איננה מעוניינת להעסיק קצין בטיחות בתעבורה במשרה מלאה ולהוציא משאבים שלא לצורך.

הפתרון, חברות המתמחות בשירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ במשרה חלקית.

קושי נוסף שחברות המתמחות בשירותי קצין בטיחות בתעבורה פותרות הוא תקן, חברות רבות התקשו לפתוח תקן לתפקיד קצין בטיחות בתעבורה.

הבעיה קיימת בעיקר אצל חברות הייטק, פארמה ופיננסים שאין ישראליות, הסיבה, תפקיד קצין בטיחות בתעבורה לא קיים בעולם, ולכן מראש לא קיים תקן לתפקיד.

הפתרון של שירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ מספק אלטרנטיבה להעסקת קצין בטיחות בתעבורה אשר מפקח על צי הרכב ללא צורך בתקן.

 עולם התעסוקה השתנתה מאוד בעשור האחרון וחברות רבות מגייסות עובדים רק בתחומי הליבה של החברה, את יתר העובדים מגייסים במיקור חוץ דרך חברות המתמחות בשירות הנדרש (ניתן לראות זה גם בעולם המחשבים – IT, גם בעולם הפיננסי ועוד), דבר שמוכיח את עצמו כמקצועי יותר ויעיל יותר. יש הבדל מהותי בין קבלת שירות מחברה המתמחה בשירותי קצין בטיחות בתעבורה לבין חברת כוח אדם כללי.

שירותי קצין בטיחות בתעבורה

יתרונות בשירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ

קיימים יתרונות רבים בשירות קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ עבור המעסיק אך בד בבד גם בעבור המועסק, קצין הבטיחות בתעבורה.

כחברת השמה לשירותי קצין בטיחות בתעבורה אנו נתקלים פעמים רבות בחברות אשר מצמצמות את צי הרכבים שלהם וכפועל יוצא (וטבעי) החברה מצמצת (לרוב באופן מידי) את היקף משרת קצין הבטיחות בתעבורה ממשרה מלאה למשרה חלקית.

דבר אשר פוגע ברווחתו ומעמדו התעסוקתי של קצין הבטיחות בתעבורה.

כאשר קצין הבטיחות מועסק על ידי חברת קציני בטיחות, לרוב, כאשר החברה בה הוא מועסק תצמצם את פעילותה, וכפועל יוצא תצומצם משרתו של העובד באותה חברה, חברת קציני הבטיחות תדאג למלא לעובד את המשרה באתרים נוספים, גם במקרים שהחברה בה קצין בטיחות בתעבורה הועסק סגרה את השירות באופן טוטאלי. חברת קציני הבטיחות תדאג לקצין הבטיחות למקום עבודה מתאים.

אין התחייבות מצד חברת קציני הבטיחות להשלמת המשרה, אך מטבע הדברים, צורכי החברה והפעילות אותה היא מספקת לרוב ימצא פתרון, פתרון אשר מקנה ביטחון תעסוקתי עצום לקצין הבטיחות בתעבורה.

מצד החברה ההתקשרות מול חברת קציני בטיחות מקנה לה את האלסטיות הדרושה בגדילה או צמצום משרה על פי גודל הצי והצורך החוקי וללא פגיעה ישירה בקצין הבטיחות בתעבורה, אנו עדים למקרים שמשרה שהחלה כפתרון למשרה חלקית גדלה למשרה מלאה עם אותו קצין בטיחות בתעבורה, דבר שלא היה יכול להתקיים כשכיר בחברה.

ישנם יתרונות רבים נוספים אשר חברת קציני בטיחות אשר מספקת שירות לעשרות חברות מביאה עימה וקצין הבטיחות בתעבורה לבדו אינו יכול תמיד לספק, בעיקר בתחום השירות, הגיבוי, החוזים ומשא ומתן מול חברות וגופים חיצוניים.

קציני בטיחות בתעבורה לחברות הייטק

קצין בטיחות בתעבורה בחברות בתחום ההייטק, פארמה ופיננסי הוא תפקיד מנהלתי לרוב ומרבית עבודתו תתבצע מול מערכות ממוחשבות לניהול צי הרכבים בחברה.

על קצין הבטיחות בתעבורה לספק פתרונות שירותים למחזיקי רכב חברה ולהנהלת הארגון.

 פיקוח על הנעשה, ניהול תהליכי ייעול, שיפור השירותים מול הספקים השונים ולהוות מרכז פעילות לכלל המתקשרים לעולם צי הרכבים בארגון, סוג של one stop shop .

זאת בלי לגרוע מדרישות החוק המוכתבים ממשרד התחבורה.

לעיתים רבות הדרישות בחברות ההייטק, פארמה ופיננסי הן נוקשות וקשוחות מדרישות החוק הישראלי, והן שמכתיבות את סטנדרט השירות בכל הקשור לבטיחות בדרכים, מדדי תאונות, זיהום אוויר מרכבי החברה, ניהול סיכונים, בטיחות בעבודה ומעבר לרכבים ירוקים וסביבה נקיה.

 חלק מהותי מתפקיד חברה לשירותי קצין בטיחות בתעבורה הינו לספק לקצין הבטיחות את כל המשאבים הנדרשים לעמוד בדרישות החוק ודרישות החברה, ללוות אותו בצמתים ולספק לו את הידע הנדרש, למנף את נכונות הארגון לטובת ביצוע הדרכות, ימים מסלול, קורסים לנהיגה בטוחה וכו.

לסיכום: לרשות קצין הבטיחות עומדות משאבים רבים שנגזרים מעצם היותו חלק מחברה לשירותי קצין בטיחות בתעבורה, בעולמות ההייטק בהם קיימות דרישות רבות לקבלת פתרונות שירות מורחבים, היתרון משמעותי אף יותר.

קצין בטיחות בתעבורה שכר

שכר קציני בטיחות בתעבורה הם בין המגוונים בשוק העבודה, אין זה סוד שקצין בטיחות בתעבורה של משא כבד או רכב ציבורי מרוויח יותר מקצין בטיחות בתעבורה בחברה עם 100 כלי רכב פרטיים בליסינג תפעולי (לרוב).

 תת מדדים נוספים שמשפיעים עם שכר קצין הבטיחות בתעבורה, הם: חומ”ס, שטח תפעולי, ניהול צי מלגזות, קטנועים ונישות נוספות.

כמו בתחומים אחרים בשוק העבודה גם בתחום ניהול ציי הרכב ישנה טרנספורמציה דיגיטלית בשיטות העבודה ושיטות ניהול ציי הרכב, אם בעבר היו מאחסנים דפים וצילומים של רישיונות רכב ונהגים, היום ניהול ציי הרכב הינו ממוחשב וההחתמות הן דיגיטליות, המעבר מהווה יתרון יחסי לצעירים בעלי רקע טכנולוגי אשר מסוגלים ללמוד ולתפעל מערכת CRM שונות בתחום הרכב.

 יתרון נוסף שגם אותו אנחנו יכולים לראות בתחומים אחרים בשוק, הוא יכולת קריאה וכתיבה בשפה אנגלית, חברות הייטק ואחרות מבקשות להוציא מיילים באנגלית, מצגות והדרכות באנגלית ועוד, עבודה מול חול והוצאת דוחות בשפה האנגלית, קצין בטיחות בתעבורה בעל שליטה בשפה האנגלית מספק לעצמו יתרון יחסי בשוק העבודה בארגונים אלו.

למרות האמור לעיל בחברות המסחריות יותר והמקצועיות יותר יש יתרון לניסיון, הדרישות בגיוס מצד המעסיקים מעל למצופה ומהוות מכשול לצעירים שאינם בעלי ניסיון. 

מנהלי תחבורה רבים החלו את דרכם כקציני בטיחות בתעבורה ועם הוותק והניסיון מנהלים כיום מספר רב של קציני בטיחות בתעבורה ואנשי צוות נוספים במשכורות גבוהות יחסית לקציני בטיחות בתעבורה.

למידע נוסף פנו אלינו לטלפון 052-5000-850, או דרך טופס צור קשר באתר, נשמח לעמוד לשירותכם.

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים שקשורים למאמר שקראתם "שירותי קצין בטיחות בתעבורה":

האם מותר לנהוג בלי ביטוח
שאלות ותשובות דיני תעבורה לופו ציי רכב

האם מותר לנהוג ללא ביטוח?

נסיעה עם ביטוח רכב מחוייבת על פי החוק לפיכך נהיגה ללא ביטוח מתאים ובתוקף הינה עבירה פלילית המובילה לזימון הנהג

להמשך קריאה »

לחיפוש מאמרים ומידע נוסף:

שירותי קצין בטיחות בתעבורה