האם מותר לנהוג ללא ביטוח?

נסיעה עם ביטוח רכב מחוייבת על פי החוק לפיכך נהיגה ללא ביטוח מתאים ובתוקף הינה עבירה פלילית המובילה לזימון הנהג לבית המשפט לתעבורה.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בישראל, מחייב כל בעל רכב בישראל לבטח את מכוניתו בביטוח בסיסי מה שאנחנו מכירים ביטוח חובה, מטרת הביטוח הינה כיסוי/שיפוי הנפגעים בתאונת דרכים: הנהג, הנוסעים והולכי רגל, אשר נגרמו להם נזקי גוף ונפש.

נדגיש כי, לנסיעה ללא ביטוח חובה ישנן השלכות כלכליות מלבד היבט פלילי/ תעבורתי.

כאשר נהג רכב היה מעורב בת”ד והוא אינו מבוטח בביטוח חובה, לשם כך הקימה הממשלה קרן ממשלתית בשם “קרנית”.

קרנית הינה קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, אשר הוקמה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, ותפקידה לפצות נפגעים בתאונת דרכים אשר אינם יכולים לקבל פיצוי מחברת ביטוח, בד”כ במצבים שבהם המקרה הספציפי אינו מכוסה בפוליסה, בתנאים שנקבעו בחוק.

נדגיש כי אותה קרן ממונת על ידינו ציבור הנהגים שותפים במימונה, כ-5% מכלל פרמיות של ביטוחי הרכב מופרשות למימון הקרן, שהוקמה כדי לתת הגנה למי שנפגע בתאונת דרכים במקרים בהם מעורב רכב ללא ביטוח, תאונות פגע וברח, ומקרים נוספים שהוגדרו על ידי החוק.

נבהיר כי במקרה בו נהג היה מעורב בת”ד ואינו מבוטח, מי שנפגע בתאונת דרכים יכול להגיש תביעה לפיצוי כספי בגין תביעות גוף ונפש לחברת “קרנית” כאשר זאת האחרונה תגיש תביעת שיבוב (תביעה אישית) כנגד הנהג הלא מבוטח בדרישה לקבלת כספים בחזרה.

האם מותר לנהוג בלי ביטוח

הבהרה

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

אין בדברים האמורים כדי להחליף מידע הניתן על ידי עו”ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו”ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת.

כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים שקשורים למאמר שקראתם "האם מותר לנהוג ללא ביטוח?":

לחיפוש מאמרים ומידע נוסף: