הכנות לנהיגה וניהול תנועה מאחור

במאמר זה נרצה להעלות את חשיבות ההתארגנות לפני התחלת נהיגה והתנהלות עם התנועה מאחורינו.

בנהיגה אנחנו תמיד ממליצים לתכנן קדימה, להגדיל ראש, לחשוב מה הנהג השני רואה וחושב וככה נוכל להתנהל בצורה בטוחה, אחראית ונבונה ולהימנע מראש מסכנות.

“אדם נבון לא נכנס מראש למקומות שחכם היה יוצא מהם”

הכנה לתחילת נהיגה

רובנו נכנסים לרכב מתארגנים “על הדרך”, מניעים ומתחילים לנסוע בו בזמן נחגרים, מכוונים את מערכת הניווט, שמים משקפים וכד’, כשאנחנו ממהרים, חסרי סבלנות, ובטוחים שלנו כלום לא יקרה.

כמו בכל דבר, ההכנה לפני נהיגה מאוד חשובה ותורמת לנהיגה בטוחה ורגועה יותר וגם יכולה לחסוך לכם קנסות מיותרים

ההמלצות לפני הנסיעה:

  • לפני שמתיישבים במושב, נוריד את המעיל והתיק או כל דבר אחר שעלול להפריע לנו.
  • נוודא שהכיסא, המראות וההגה מכוונים בדיוק כמו שצריך לפני נהיגה.
  • נחגור חגורת בטיחות ונוודא שכל נוסעי הרכב חגורים ויושבים בבטחה ברכב.
  • נרכיב משקפי ראיה או שמש במידת הצורך.
  • נניח את הפלאפון על המעמד לרכב, נחבר לטעינה במידת הצורך ונכוון את מערכת הניווט.
  • נכוון את הרדיו והמזגן לפי הצורך.
  • נניע את הרכב ונדליק אורות במידת הצורך.
  • נסתכל לכל הכיוונים ונוודא שהכביש פנוי ורק כאשר הכל פנוי ובטוח נתחיל בנסיעה.
תיקונים לתקנות התעבורה

ניהול תנועה מאחור

במהלך הנסיעה, יש מסביבנו רכבים ונהגים נוספים.

נתייחס כאן לתנועה שמאחורינו בנתיב הנסיעה, איך להתריע לנהג שמאחורינו לשמור יותר מרחק כשיש סכנה מלפנינו, אנו נוכל להתריע “ולדבר” עם הנהגים מאחור על ידי פעולות פשוטות.

לדוגמא:
הנהג שנצמד אליך מאחור, נצמד קרוב-קרוב, ממש קרוב.
את יכול לנסוע 130 קמ”ש בכביש של 90; אתה יכול לנסוע 90 קמ”ש בכביש של 70; זה לא חשוב. הוא ייצמד. יגרום לך להרגיש שאוטוטו הוא נוגע בך. נגיעה שעלולה לעלות בחייך.

מה עושים?

  • שומרים על קור רוח ופועלים במתינות – לא צריך להיגרר למשחקי אגו שעלולים לסכן אותנו.
  • במידה וניתן, נעזוב את הרגל מהגז ופשוט ניתן לו לעקוף אותנו.
  • במידה ואין אפשרות לתת לאותו נהג לעקוף:
    1. נניח בעדינות את הרגל על דוושת הבלים על מנת שאורות הבלם ידלקו או נאותת לו עם אורות המצוקה.
    2. במידה וזה לא עזר נרצה לשמור מרחק בטחון נוסף מהרכב שלפנינו – המרחק שנשמור לפנים יאפשר בלימה מתונה, למניעת סכנת התגשות מאחור.

עוד טיפ קטן…
כאשר מגיעים לרמזור אדום או פקק תנועה לא צפוי, נעצור כמה מטרים לפני קו העצירה או הרכב שלפנינו נוודא שהרכב מאחורינו מאט ורק לאחר מכן נגלוש למיקום הנדרש – כך במקרה שהנהג מאחורינו “חלם” ופגע בנו מאחור, לא ניזרק לתוך הצומת או על הרכב שלפנינו.

סיכום והמלצות

בכביש אנחנו ממליצים לא להילחם, “לחנך” ולהתעקש אלא להיפך.

מישהו מאחורינו צופר, משתולל וניצמד אלינו, אם יש לנו אפשרות אנחנו נפנה לו את הדרך ונאפשר לו להמשיך ובכך נחסוך סיכונים מיותרים וגם ניתן דוגמא.
הישארו ערניים – ומנעו את התאונה הבאה.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל עניין מקצועי ולהרחיב בנושאים לפי בקשתכם.

בברכת נסיעה נעימה והגעה בטוחה!
קציני בטיחות בתעבורה,
לופו ניהול ציי רכב.

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים שקשורים למאמר שקראתם "הכנות לנהיגה וניהול תנועה מאחור":

עולם הליסינג
טיפים

עולם הליסינג

במאמר זה נסקור את כל סוגי עסקאות הליסינג ואת היתרונות והחסרונות הקיימים לכל אחד מהמסלולים. מאיפה הגיע הליסינג לשוק הפרטי?

להמשך קריאה »

לחיפוש מאמרים ומידע נוסף: