כריות אוויר

כריות האוויר הינן חלק מתוך מערכות הבטיחות הפאסיביות ברכב: הכוללות חגורות בטיחות, כריות אוויר, יחידות בקרה, חיישנים שונים ועוד, ומטרתן למזער ככל הניתן פגיעות ונזקים שעלולים להיגרם ליושבים ברכב כתוצאה מתאונה.

חשוב לדעת –
במידה ונורת כרית אוויר ו/או נורת חגורת הבטיחות דולקת קבוע, מדובר בתקלה והמערכות לא יעבדו בזמן תאונה. במצב כזה יש לדווח מיידית לחברת הליסינג / להגיע ישירות למוסך לטיפול בבעיה.

אופן פעולתן של כריות האוויר

  • כרית האוויר אמורה להיפתח בזמן ובמהירות הגבוה יותר מהפגיע המשמעותית במכונית.
  • בזמן תאונה חיישן שולח אות למחשב שמעביר פקודה ליחידת הבקרה של כריות האוויר והחגורות.
  • יש נפץ בחגורה שמצמיד את הנוסע לכיסא כדי שלא יפגע מהכרית האוויר בזמן פתיחתה.
  • הנוסע אמור לפגוע בכרית האוויר בזמן ריקונה, בכרית האוויר עצמה ישנן חורים שמהן משתחררים הגזים.
  • עד שהרכב מגיע לעצירה מוחלטת, כרית האוויר אמורה להתרוקן לחלוטין.
  • לאחר הפעלתו של כרית האוויר, נוצר ענן של טלק לבן.
  • רצוי לאחוז בהגה בשעה 3 ביד ימין ושעה 9 ביד שמאל ולמרות זאת ייתכן פציעה בידיים.

כריות אוויר וילדים

שימוש נכון במושבי בטיחות מפחית בעשרות אחוזים את שיעור תמותת הילדים ואת הפגיעות החמורות בתאונות ברכב, המתרחשות ברובן בנסיעות קצרות בקרבת הבית.

הגדרות בחוק:

  • תינוק עד גיל שנה – במושב בטיחות מתאים, נגד כיוון הנסיעה.
  • ילד מגיל שנה עד גיל שלוש – במושב בטיחות מתאים, בכיוון הנסיעה.
  • ילד מגיל שלוש עד גיל שמונה – במושב מגביה בכיוון הנסיעה.
  • ילד מגיל שמונה – יש לחגור את הילד בחגורת הבטיחות של הרכב, ללא מושב בטיחות או מושב מגביה בכיוון הנסיעה.

המלצות המומחים מעבר לחוק:

  • להמשיך לחוגר תינוק על מושב בטיחות נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים במקום שנה.
  • להאריך את גיל הישיבה על מושב מגביה עד גיל 10 במקום גיל 8.

טיפים לבטיחות וזהירות

תנוחת ישיבה נכונה יכולה להציל חיים ולמנוע פגיעות מיותרות!

ישיבה קרובה/רחוקה מידי להגה – כרית האוויר מתוכננת להיפתח לנפח מסוים כדי לכסות על מרחק מסוים ואם נהיה קרובים מידי היא יכולה לפצוע אותנו ויותר מזה יש סיכוי שניפגע מההגה לפני שהכרית תספיק להיפתח.

בנוסף הברכיים שלנו יכולות להתנגש בחלקו התחתון של ההגה וגם הן להיפגע.

אם נשב רחוקים מידי, יכול להיות נעילת מרפקים/רגליים ואז לא יהיה לנו גמישות בזמן תאונה ואזורים אלו יכולים להיפגע מאוד.

חגורת בטיחות – חובה לחגור ובצורה נכונה, כך שהחגורה תמוקם על עצם האגן ועל הכתף בלי לגעת בצוואר, לא לשים אטב על החגורה ו/או לשים את החגורה מתחת ליד וכו’.
כל נוסעי הרכב חייבים לחגור- מספיק נוסע אחד לא חגור כדי לגרום נזק לשאר יושבי הרכב.

מהירות הפתיחה

כרית אוויר מופעלת לגודלה המלא ב 0.7 שניות ובמהירות של 300 קמ”ש!
האם תספיקו להזיז את הרגליים?

כל זה בפחות משניה

סיכום והמלצות

המון פציעות מיותרות ולעיתים מקרי מוות מתרחשים בגלל שהנהג או הנוסעים נכנעו “לרצון ולנוחות” ושחררו קצת את הכללים ואולי אמרו “לי זה לא יקרה” או “סה”כ כמה מטרים למה לחגור את הילדים בשכונה?”

יש להבין את הסיכונים בכריות האוויר ולכבד אותם על מנת שיצילו אותנו במקרה הצורך ולא יסבו לנו יותר נזק.

לשירותכם תמיד,
בברכת נסיעה נעימה והגעה בטוחה !
קציני בטיחות בתעבורה
לופו ניהול ציי רכב

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים שקשורים למאמר שקראתם "כריות אוויר":

טיפים לנהיגה בטוחה בחורף
טיפים

הכינו רכבכם לחורף

כשמדובר בהכנת הרכב לחורף, אל תגיעו לרגע האחרון – הקדימו תרופה למכה. לחכות לגשם הראשון משמע לחכות לנזק הראשון. קחו

להמשך קריאה »
אלכוהול ונהיגה
טיפים

אלכוהול ונהיגה 2022

שלום לכולם, בשישי בערב יחלו חגיגות סוף השנה האזרחית, המאופיינות בחגיגות רבות ברחבי הארץ תוך צריכת אלכוהול גבוהה. יש לנהוג

להמשך קריאה »

לחיפוש מאמרים ומידע נוסף: