האם מותר לנהוג עם עין אחת?

בפתח סוגיה מורכבת זו נחדד כי, מקרה בו מתעוררת לנהג בעיית ראיה אשר יכולה להטיל ספק בכשירות עולה נהיגה, נדרש הנהג למלא הצהרת בריאות וכן עתיד הוא להיות מוזמן למבחנים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים על מנת לעמוד על מצבו הרפואי שלו.

תוצאות הבדיקות, יובאו לפני המרב”ד, ואם הניחו את דעתו, ממליץ למשרד הרישוי ליתן לנהג להחזיק ברשיון נהיגה בין אם בתנאים או והגבלות ובין אם לאו.

החוק בישראל, מחייב חדות ראייה של 6:12 בעין אחת לפחות נהגים ברכב פרטי בשתי העיניים לנהגים ברכב ציבורי.

כלומר על מנת לקבל רישיון נהיגה פרטי יש צורך בחדות ראייה של 6/12 או יותר בעין אחת (האופטימאלית היא 6/6), לעומת זאת, כדי לקבל רישיון נהיגה מסחרי, יש צורך בחדות ראייה של 6/12 בשתי העיניים. אם מצליחים לראות 6/12 רק עם משקפיים, הערה זו תצוין ברישיון, ויירשם שיש צורך בעדשות ובמשקפיים בזמן נהיגה.

מספר זה מבטא את היכולת לראות מספר של רכב מ-20.5 מטר בתנאי תאורה סבירים.

ישראל כמו גם במדינות רבות אחרות, נהיגה עם ראייה בעין אחת בלבד היא חוקית. שאלת כושר הנהיגה מתייחסת בדרך כלל לשדה הראייה הפוחת בראיה חד-עינית (monocular vision) תקנה 199 לתקנות התעבורה מגדירה את סף שדה הראייה המינימלי הדרוש לקבלת רישיון נהיגה.

בהנחה שנהג הרכב עומד בסף הנדרש, קיימות המלצות של ארגוני בריאות שונים הבאות להקל על הנוהג המוגבל בשדה הראייה.

כאשר ראייה חד עינית כרוכה גם בהקטנת שדה הראייה.

לרישיון נהיגה פרטי יידרש שדה ראייה של 120 מעלות בעין אחת או בשתי העיניים. (שדה ראייה של אדם בעל ראייה דו עינית תקינה הוא כ-180 מעלות), כמו כן ניתן על פי חוק לנהוג ברכב פרטי רק עם עין אחת. אם בשדה ראייה העליון או התחתון יש פגיעה, אין זכאות לרישיון נהיגה.

האם מותר לנהוג עם עין אחת

הבהרה

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

אין בדברים האמורים כדי להחליף מידע הניתן על ידי עו”ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו”ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת.

כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים שקשורים למאמר שקראתם "האם מותר לנהוג עם עין אחת?":

נהיגה במצבי חירום
טיפים

נהיגה במצבי חירום

מה נציג בנהיגה במצבי חירום? כללי התמודדות במצבי חירום בנהיגה ככלל, כאשר ברכב מופיע כשל מכני חמור, ניתן עדיין לבצע

להמשך קריאה »

לחיפוש מאמרים ומידע נוסף: