עולם הליסינג

במאמר זה נסקור את כל סוגי עסקאות הליסינג ואת היתרונות והחסרונות הקיימים לכל אחד מהמסלולים.

מאיפה הגיע הליסינג לשוק הפרטי?

אם נזכר, לפני כמה שנים שענף הליסינג ורכבי החברה נכנסו זה היה כמו חלום. השיר “רכב חברה” של ארץ נהדרת שיגע את הרשת, כולם רצו רכב חברה, רכב חדש, תשלומים נמוכים, דלקן, לוקחים ומחזירים לך את הרכב, הכל כלול ועוד….

בשנים באחרונות במטרה להנגיש את החלום לכל אדם שיהיה לו “רכב ליסינג”, את היכולת לנסוע ברכב חדש, שמטפלים לו בהכל ולא צריך להתעסק בשום דבר שנוגע לרכב כולל רכישה ומכירה היבואנים וחברות הליסינג, בנו מספר מסלולים כגון: רכב ליסינג תפעולי עסקי, פרטי, מימוני, בכל מיני צורות שנפרט עליהם.

ליסינג עסקי תפעולי

מיועד בעיקר לחברות עם ציי רכב בינוני וגדול, שמנסות להימנע מהוצאות חריגות כמו רכישות רכבים והצורך להחזיק צוות מיומן במיוחד שיצטרך להתעסק באופן שוטף ברכבים.

מצבים אלו היו מכניסים אי וודאות כלכלית שמרבית העסקים מנסים להימנע ממנה.
הפתרון שמציע מסלול הליסינג התפעולי:

  • כל תחזוקת ותפעול הרכב נעשה על ידי חברת הליסינג.
  • כוח האדם המקצועי מוחזק על ידי חברת הליסינג.
  • תשלום חודשי קבוע, ללא תשלום יתרה בסוף תקופה.
  • הרכב רשום על חברת הליסינג, והעובד צריך לשלם מס.
  • העסקה כוללת ביטוח וטסט, טיפולים, צמיגים, תחזוקה מלאה- יש הגבלות ק”מ ולפעמים לא כולל ביטוח לנהג צעיר וחדש.
  • חברת הליסינג חותמת את העסקה מול החברה ולא מול העובד מה שמאפשר כוח מיקוח גדול יותר מול חברת הליסינג.
  • כמו ברוב העסקאות, יש קנס בעת החזרה מוקדמת.

ליסינג פרטי מימוני

מיועד בעיקר לאנשים פרטיים, עצמאיים או בעלי עסקים קטנים המעוניינים לרכוש רכב חדש, אבל אין ברשותם סכום פנוי לרכישה. עסקה זאת היא בעצם הלוואה לכל דבר שפרוסה לתשלומים שהם מראים את תקופת ההתחייבות גם לרכב.

  • הלוואה דרך הבנק יכולה לפגוע במסגרת האשראי הפנוי.
  • אפשרות לקנית רכב חדש דרך סוכנויות מימון גם במקרים שהבנק לא יאשר הלוואה בסכום כזה או שהריבית תהיה מאוד גבוהה.
  • הרכב רשום על שמך ומשועבד, אבל בסוף התקופה יש אפשרות לשלם את ההפרש (הבלון) ולקנות את הרכב או למכור והמשיך לעסקה חדשה.
  • העלות והאחריות בהחזקת הרכב בעסקה מסוג זה היא לרוב על חשבון רוכש הרכב פרט לאחריות היצרן.
  • חברת הליסינג/היבואן חותמת את העסקה מול האדם הפרטי וכל המשא ומתן מולו.
ליסינג

ליסינג פרטי תפעולי

הליסינג הפרטי תפעולי הוא למעשה ליסינג מימוני שמציע בנוסף שירותי תפעול.
השירותים המוצעים מגוונים כגון מתשלום דמי הביטוח, אחריות על הכנסת הרכב לטיפולים שוטפים, צמיגים, מנוי לשטיפת הרכב ועוד.

  • חסכון זמן בכל מה שכרוך בתחזוקה השוטפת.
  • הוצאה חודשית יחסית קבועה.
  • נסיעה ברכב חדש, בטיחותי ובעל כתב אחריות של יבואן הרכב.
  • אפשרות לעשות עסקה מתאימה לכל אחד מבחינת תשלומים, תנאים וכדומה.
  • מותאם למסלולי ק”מ נמוכים (כ 20 אלף לשנה)
  • תשלום מקדמה נמוכה יחסית ללא בעלות על הרכב.
  • בסיום עסקה מחזירים את הרכב ללא צורך במכירה.

משא ומתן

בעסקת ליסינג כמו בכל עסקה יש התמקחות על המחיר ו/או התנאים.
ישנם הרבה דברים שאפשר לקבל ולשפר, כמו למשל:

  • תנאי המימון והריבית (במידה וצריך).
  • גובה המקדמה, משך החזר החודשי וגובה החזר החודשי.
  • היתרה לתשלום בסוף התקופה (בלון).
  • כמה יצא לנו לשלם במהלך כל התקופה כולל המקדמה, הריביות, היתרה וכו’.
  • מהו קנס היציאה לפני סוף התקופה.
  • מחירי השתתפות עצמית, חריגה לכל ק”מ ושירותי צמיגים.
  • הטבות (טיפול ראשון חינם (מה כולל הטיפול הראשון?), צמיגים, מגבים וכו’).
  • האם יש התחשבנות? (כשמחזירים את הרכב, מכה/שריטה וכדומה).

ידיעה

לזכור שמה שלא רשום לא קיים. הנציג יכול להיות הכי נחמד שבעולם ולהבטיח לנו הרים וגבהות, אבל בסוף הוא איש מכירות.
על כל דבר שאנחנו מסכמים חייב להיות רשום בתוך החוזה. כי במהלך העסקה כשתתקשר לקבל שירות ממוקד, הם רואים רק את התנאים המסחריים של העסקה, לא מה שהובטח בעל פה.

אז לקנות רכב או לקחת ליסינג?

זאת באמת החלטה שאנחנו צריכים להתמודד איתה ועל ידי חישובים פשוטים יחסית נוכל לבנות מסלול בצורה שקולה יותר ומותאמת לך אישית:

  • כמה קילומטר אנחנו עושים בשנה ולעשות חישוב פשוט של דלק בחודש.
  • עלות הביטוח ואגרת רישוי- לקחת את העלויות ולחלק שתצא לנו עלות חודשית.
  • עלויות תחזוקה: טיפולים, צמיגים, תקלות לא צפויות.
  • מה התקציב שלנו, האם הכסף בהלוואה או אצלנו? לא חייבים להשוות לקניית רכב חדש אלה דווקא לרכב בעלות שנוחה לנו (ירידת ערך של רכב חדש ב-3 שנים יכולה להגיע ל-40%). לזכור שרכב הוא לא השקעה.
  • לקחת את כל הנתונים שקיבלנו ולראות אם נוכל לעמוד בהוצאות החודשיות של רכב ליסינג או רכישה של רכב פרטי.
  • כדאי לדעת: היום כל מוסך עושה שינוע תמורת עלות סמלית יחסית (לקיחת הרכב לטיפול/טסט והחזרתו).

סיכום והמלצות

כמו בכל ההחלטות בחיים, עדיף לעשות את כל החישובים, כולל עלות מול תועלת, בצורה שקולה, לזכור שאנחנו עושים עסקת ליסינג או קניית רכב פעם ב-3 שנים בערך.

אז שווה לקחת את הזמן ולא למהר כדי שנוכל להנות מההחלטה שלנו. להיעזר או להתייעץ עם מישהו שאתם סומכים עליו ושמבין, מומלץ תמיד.

לא להתפתות לפרסומים של רכב חדש בכמה מאות שקלים בחודש, זה הכל עניין של פריסת ההלוואה והצגת המסלול בצורה שיווקית, יש לכלול את כל העסקה בחישוב הכולל בלון בסוף תקופה, ירידת ערך, מכירת הרכב וכל פרט אחר שחשוב לך אישית בעסקה.

לשירותכם תמיד,
בברכת נסיעה נעימה והגעה בטוחה !
קציני בטיחות בתעבורה
לופו ניהול ציי רכב

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים שקשורים למאמר שקראתם "עולם הליסינג":

נורות אזהרה בלוח שעונים
הדרכות

נורות אזהרה בלוח שעונים

נורות, סמלים והתראות כידוע, מערכות חשמל ואלקטרוניקה הן חלק בלתי נפרד בכלי הרכב. מערכות אלו מחוברות ומקושרות למחשב הרכב.עיקר תכליתן

להמשך קריאה »

לחיפוש מאמרים ומידע נוסף: